100 CIMS

100 CIMS
Vall del Ter, des del Gra de Fajol

diumenge, 21 d’agost del 2011

Barranc de Furco

El dissabte 6 d'agost, per recuperar-me una mica de l'esforç fet en la travessa dels dies anteriors, vaig decidir aprofitar el matí per fer el barranc de Furco.
Aquest és un barranc curt i bonic, i perfecte per iniciar-se en aquest esport. Es troba a l'entrada del poble de Broto, molt a prop de Torla i està composat de 3 ràpels i un tobogan, i té unes formacions rocoses molt espectaculars, com si fossin el decorat d'una pel·lícula.
Per fer-lo, cal una corda de 50 metres (o dues de 25) i neoprè complet, ja que és un barranc força tancat.
És aconsellable començar-lo aviat, perquè múltiples empreses d'aventura l'utilitzen com a barranc d'iniciació.
Vaig arribar a l'aparcament a 3 quarts de deu, i a les 10h començava l'ascenció cap a l'inici del barranc. Només arribar ja em vaig trobar amb dos grups, un que començava i l'altre que s'estava preparant. Vaig vestir-me ràpid, i a les 10,30h començava el primer ràpel després que em deixessin passar perquè anava sol. Anar sol té l'avantatge que tothom et deixa passar!
A la foto, un dels grups en els primers 2 ràpels seguits (25 i 10 metres).



El barranc es pot fer en 45 minuts anant sol. De totes maneres, un grup de 3-4 persones, sense trobar-se gaire gent, pot realitzar el descens en menys d'una hora i mitja.
A la foto, algunes de les formacions rocoses.




Abans del darrer ràpel, trobem el tobogan d'un 9 metres. A la dreta, hi ha un passamà que ens porta a un replà des d'on podem saltar si volem (salt d'uns 7 metres).
A la foto, un barranquista des del replà; no s'acaba de decidir a saltar.



Acabant el barranc, trobarem l'últim ràpel; a les guies marca 24 metres, però jo penso que deu estar al voltant dels 20 metres.
Només acabar el barranc, trobarem la carretera i el cotxe.

Per més informació, podeu consultar el llibre: "Els 30 millors barrancs del Pirineu". Àlex Batllori i Lacueva. Cossetània Edicions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada