100 CIMS

100 CIMS
Vall del Ter, des del Gra de Fajol

dimecres, 23 d’agost del 2017

Cim del Comanegra i Puig de les Bruixes

Aquestes dues muntanyes es troben a la comarca de la Garrotxa però tocant el Ripollès. L'accés es pot fer per Molló o per Oix.

El punt de referència és les Basses de Monars, que s'hi arriba per una pista forestal en força mal estat però que s'hi pot passar amb qualsevol tipus de cotxe però trigareu uns 40 minuts a arribar-hi. Una pista que s'agafa des de la carretera que va de Molló a Beget, una mica abans d'arribar a aquest últim poble.




La ruta està perfectament ben marcada amb senyals taronges i verdes, i es pot fer en qualsevol dels dos sentits; jo vaig decidir pujar primer al Comanegra.




En mitja hora s'arriba al cim del Comanegra, però com vaig agafar un dia amb molta boira vaig trigar una mica més del compte. Les senyals no es veien. La visió que tenia davant era de pocs metres i, de fet, vaig estar a punt de tornar enrere més d'un cop pel risc de perdre'm.






Després d'estar una estona al cim i aprofitar per esmorzar, la boira es va començar a esvair. L'espectacle de valls, boscos i muntanyes que va aparèixer davant meu em va deixar bocabadat!




Seguint la carena de la muntanya i després d'una horeta de caminar s'arriba al cim del Pic de les Bruixes, en un tros amb poc desnivell i molt plàcid.








Amb una mica més d'una hora es fa el retorn per un camí que passa pel peu d'aquests dos cims.



Aquesta és una excursió perfecte per fer-la amb nens: el temps no és molt gran (3-4h), els desnivell és petit i les vistes i els paissatges són espectaculars.
L'únic a tenir en compte és l'accés, que és una mica llarg.

Salut i a caminar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada