100 CIMS

Vall del Ter, des del Gra de Fajol

diumenge, 15 d’octubre del 2017

Travessa pels cims de la vall del Ter, al Ripollès

Divendres passat tocava una bona ruta i uns quants cims per anar afegint a la llista.
La idea era pujar al Bastiments, continuar per la cresta passant pel Pic de Freser i acabant al Pic de l'Infern. Després, tornar cap al Coll de la Marrana i, posteriorment, pujar al Gra de Fajol.

L'excursió la començava a les 8:20h del matí des d'un dels aparcaments de l'estació d'esquí de Vallter. Just després d'una corba molt tancada hi ha l'indicació cap el refugi d'Ulldeter.

Al refugi s'hi arriba en uns 20 minuts de pujada. Vaig començar a caminar ràpidament perquès estava mort de fred; no havia pogut parar ni a fer una cafè calent ja que tot estava tancat. Només volia arribar al refugi per prendre'm alguna cosa calenta. Al cotxe marcava 6º, uf!

Després de passar pel refugi i fer un cafè amb llet ben calent, vaig començar a caminar en direcció al Coll de la Marrana, seguint les marques del RG11 que porta cap a Núria. Al coll hi vaig arribar amb 50' aproximadament. En el vídeo, l'arribada al coll:

El Coll de la Marrana és un lloc de pas cap a tots els cims de la zona i pas de moltes travesses. Des d'aquí es pot veure perfectament el cim de Bastiments:

Amb uns 45 minuts de molta pujada s'arriba al cim dels Bastiments, de 2.881 metres d'alçada. Eren les 10:15h del matí quan hi arribava i feia així el meu novè cim:

A partir d'aquí per continuar cap al Pic de l'Infern s'ha de seguir la carena en direcció oest per una camí no gaire visible, s'ha d'estar atent. Pel camí passarem pel Pic del Freser (2.834 m.); dels seus peus neix el riu Freser. I ja en van 10!

Després d'una altra hora de trajecte per les part altes de la vall s'arriba al Pic de l'Infern, on destaca per les excel·lents vistes que té; es pot veure perfectament el Puigmal i tota l'olla de Núria. El Pic de l'Infern té una alçada de 2.860 m. A la foto arribant al Pic de l'Infern amb els dos cims que ja havia fet abans:

Vídeo des del Pic de l'Infern:

A partir d'aquí cal tornar a baixar pel mateix camí però a l'arribar al coll s'ha de seguir pel camí de la dreta en direcció oest per dirigir-nos cap a la vall a buscar el GR11. Un cop ens trobem amb el GR11 l'agafarem en direcció al Coll de la Marrana de nou. Des de l'últim cim fins al coll trigarem uns 50 minuts i passarem per molts torrents d'aigua.

A la foto, en direcció al Coll de la Marrana i el Gra de Fajol al fons:

Un cop al coll de nou, el Gra de Fajol es troba al sud. Una forta pujada en portarà al cim amb un 30 minuts d'ascensió.

Ara ja només quedava la baixada. En uns 45 minuts estava de nou al Refugi d'Ulldeter i amb 15 minuts més al cotxe.
En total havia estat 5h 45' de travessa i havia pujat 4 cims, amb un desnivell positiu aproximat de 1.350 metres.

Aquí teniu un mapa ideal per fer aquesta ruta; molt recomanable:

Atenció. Amb aquest 4 cims, ja en van 11! I seguim...