100 CIMS

100 CIMS
Vall del Ter, des del Gra de Fajol

dissabte, 1 de setembre del 2012

Pujada al Matagalls

Divendres a la tarda, tot i ploure, vaig decidir fer una escapada al Montseny per enfilar-me fins el Matagalls (1.696 m.).

Vaig decidir-me a última hora. Estava plovent feia hores, i abans de perdre el dia tancat a casa, preferia mullar-me però sortir una mica a caminar.
A les 5 de la tarda, sortia per la C17 en direcció a Collformic. A 3/4 de 6 ja estava a dalt del coll; plovia més fort que a Granollers i no hi havien cotxes al pàrquing. Vaig pensar que difícilment em trobaria algú per allà.
A la foto, Collformic iniciant l'ascens:



Collformic es troba a 1.140 m. d'alçada; per arribar al cim s'han de superar quasi 500 metres de desnivell positiu. L'excursió no és molt llarga però quasi tot és pujada.
A la foto, durant la pujada rodejat de boira:




La senyalització és prou correcta; durant tota la pujada anirem trobant unes fites de fusta amb la marca de GR (vermella i blanca) que ens va indicant el cim del Matagalls. A la foto, una d'aquestes fites:



El Matagalls és considerat un cim fàcil de fer. Però heu de tenir en compte que la muntanya canvia molt quan fa mal temps. Durant el trajecte havia de fixar-me bé en les fites perquè sinó era fàcil perdre's amb la boira que hi havia.
Jo ja he pujat mitja dotzena de vegades al Matagalls. Si ho feu per primer cop, no pugeu mai amb boira perquè us podríeu perdre.
En el vídeo, un moment de la pujada quan el temps apretava:



En el vídeo, l'última pujada abans d'arribar al cim. Com que portava tot el dia plovent, baixaven els camins plens d'aigua:



A la foto, arribant al cim on està la gran creu de ferro:




Hi ha dies a la vida que cal fer una escapada per veure les coses més clares; dijous era un d'aquests dies. Feia mal temps, plovia, un fort vent. Vaig passar fred. Res quan un es proposa algo. Cal fer-ho quan es necessita. La muntanya sempre ajuda a veure les coses d'una altra manera.
En el vídeo, a dalt del cim:



Al cim, en prou feines vaig ser-hi ni 5 minuts. Després d'escoltar un primer tro, vaig agafar les coses i me'n vaig anar volant. En el vídeo, començo el descens:



El temps total de l'excursió va ser d'1 hora i 40 minuts: 55 minuts per pujar i uns 40 min per baixar. De totes maneres anava sol i a bon ritme. Un petit grup a ritme normal, trigarà entre 1h30' i 1h45'. La baixada es pot fer en 1h tranquil·lament.
A la foto, un moment de la baixada:



Recordeu sempre que aneu a la muntanya, portar un mapa de la zona. Si voleu pujar al Matagalls:

Mapa excursionista del Parc Natural del Montseny. Col·lecció E-25. Editorial Alpina. Escala 1:25.000

Salut i endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada