100 CIMS

diumenge, 25 de juny del 2017

Granollers-Gallecs-Santa Perpètua en bicicleta

Hola a tots/es.

Avui diumenge he anat a visitar els avis a Santa Perpètua. I he anat en bici intentant trepitjar el mínim asfalt possible.
Estic content perquè pràcticament ho he aconseguit, només passant per alguns carrers de Parets del Vallès.
La durada del trajecte ha estat de 1h 30'.
La sortida des de Granollers l'he feta des de la passera sobre el Congost que hi ha a l'alçada de l'Escola Salvador Espriu.

He seguit l'itinerari que ja fèiem amb els alumnes de l'institut Celestí Bellera per anar a Gallecs, explicat en entrades anteriors.

Primer he baixat tot el riu congost pel marge dret fins arribar a Montmeló, llavors he travessat per sota l'autopista un parell de cops en direcció al cementiri de Montmeló. Just arribar-hi, he girat a l'esquerra per una pista tocant l'autopista.

Després s'arriba a un polígon i seguint el carrer per la vorera arribem a la riera del Tenes. Girem a la dreta per un sender que han habilitat al marge del riu i que ens porta a Parets.

Entrem el nucli urbà de Parets i a la primera rotonda que arribem, després d'una pujada, agafem el carrer Llibertat que ens durà fins a l'entrada de l'espai de Gallecs per la Riera Seca.

Per travessar Gallecs, he pujat fins el camí de Sant Valerià passant per davant de la Torre de Malla.

A la foto, una cruïlla retolada al Camí de Sant Valerià:

A partir d'aquí, he baixat a la carretera de Gallecs a l'alçada de Can Salvi en direcció a l'Església de Santa Maria de Gallecs.

Un cop aquí, m'he enfilat cap al camí dels Bandolers en direcció sud fins a travessar l'autopista AP7 per un pont. A la foto, les vistes des del camí dels Bandolers:

Un cop a l'altra costat de l'autopista, he agafat una pista en direcció a la carretera C59 que va a Caldes per una zona agrària. He seguit pel costat de la C59 en direcció Mollet per una pista de terra en bon estat fins a un pas subterrani que m'ha deixat a l'entrada de Santa Perpètua.

Seguint la Riera de Caldes pel costat dret, he arribat a la urbanització de la Florida i a casa el avis. Visca!

Bon itinerari, amb poc asfalt i el temps m'ha acompanyat. Total de recorregut 22km.