100 CIMS

100 CIMS
Vall del Ter, des del Gra de Fajol

divendres, 28 de juliol del 2017

Pujada al Puigmal i volta per Núria

El passat dissabte vaig decidir anar a fer el Puigmal i començar el meu repte 100 cims. Creia que el Puigmal havia de ser la primera: mai l'havia pujat i tothom em deia que ho fes, que era molt maca. Així que endavant!

L'inici de la travessa era des de Fontalba, que s'hi arriba des del poble de Queralbs per una pista en força mal estat. Es pot pujar amb qualsevol vehicle però amb molts bots i forats; s'ha d'anar molt lentament i es triga mitja hora en arribar a dalt.

La ruta plantejada era: pujar al Puigmal des de Fontalba, després baixar a Núria i finalment tornar cap a Fontalba. Una ruta que vaig fer-la en 4 hores i 45 minuts però anant sol.
A la foto, l'inici des de Fontalba:




Al Puigmal sempre t'hi trobes molta gent, i aquest dia no va ser una excepció.






Vaig arribar al cim del Puigmal amb 1h 30', però el temps real s'acosta més a les 2 hores. L'ascens al Puigmal és una pujada sense parar fins el cim. Per pujar amb nens, prendre-s'ho amb tranquil·litat.






La baixada cap a Núria no està indicada des del cim. Pregunteu. El camí surt de la dreta per on hem arribat al cim. Fins el Santuari vaig trigar 1h 20', però a un ritme ràpid. Calculeu també unes 2h.






Des de Núria per tornar cap a Fontalba està molt ben indicat. Primer sortirem i agafarem l'antic camí cap a Queralbs, i just arribar al mirador sobre el llac, ja hi ha el trencall on ens indica el desviament cap a Fontalba.
Calculeu també 1h 30' per tornar a l'inici per un camí d'alta muntanya molt bonic, per dins el bosc i força pla. Un camí ideal per fer amb nens, amb només una pujada a l'inici.






Una ruta que no val la pena fer amb nens petits, massa llarga i amb molt desnivell.
Primer dels 100 cims aconseguit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada