100 CIMS

Vall del Ter, des del Gra de Fajol

dijous, 24 d’agost del 2017

Pic de Salòria

El Pic de Salòria es troba a la comarca de l'Alt Urgell i és el seu sostre comarcal, és a dir, la muntanya més alta de la comarca.

L'accés per això es fa des d'Andorra, que és la seva entrada natural (Vall de Salòria).
S'ha d'entrar a Andorra i dirigir-nos cap al poble de Os de Civís. En una de les rotondes després de Sant Julià de Lòria trobarem la indicació cap al poble de Os de Civís.
Un cop arribem al poble, continuarem per la carretera cap a l'hotel d'Os de Civís que trobarem un km més endavant. Aquí deixarem el cotxe.

Primer agafarem una pista forestal àmplia que s'enfila fent esses una bona estona (45 min), fins a un trencall. Ara agafarem el camí de la dreta en direcció al Coll de Conflent (1 h). Trobarem algunes indicacions.

Ens podríem estalviar aquesta part si tinguéssim un 4x4. Amb un vehicle normal patiríem perquè la pista té trams complicats.

A partir d'aquí, tenim una forta pujada directe al cim per la cresta de la muntanya (1 h).

Al cim es troba a 2.789 metres d'alçada i s'hi arriba amb unes 3 hores des de l'hotel d'Os de Civís.

El retorn es fa pel mateix lloc i amb un temps aproximat de 2h 15'. Tingueu en compte que el desnivell positiu és d'uns 1.100 metres.

Aquest ja és el meu quart cim dels 100 que vull fer.